Všeobecné obchodní podmínky
(smlouva o dílo)
I.
Všeobecné podmínky
1. Všeobecné obchodní podmínky
(VOP) se vztahují na všechny smlouvy o dílo, objednávky (výroba oznámení,
novoročenek a
jiných tiskovin) a potvrzení objednávek firmy Jan Hrubeš – studio Galaxys,
Rumunská 365, Pardubice 530 03, IČO: 1048 5002 (dále jen zhotovitel).
2. Při uzavírání smlouvy o dílo se vychází ze skutečnosti, že objednatel (dále
též zákazník) je seznámen s těmito „Všeobecnými obchodními podmínkami“ a dalšími
níže popsanými listinami.
II.
Uzavření smlouvy o dílo
1. K uzavření smlouvy o dílo
může dojít na základě osobní či písemné objednávky zákazníkem u zhotovitele a
jejich potvrzením či přijetím, dále prostřednictvím internetové on-line
objednávky i prostřednictvím prostředků komunikace na dálku.
2. Podstatnými náležitostmi smlouvy jsou předmět plnění díla, cena díla, termín
a způsob dodání. Pokud jde o cenu, termín a způsob plnění, odkazuje zhotovitel
na platnou nabídku cen, včetně termínu a způsobu plnění, jež je vždy nedílnou
součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek.
3 Smlouva o dílo může být uzavřena i písemnou formou, kdy ustanovení takové
smlouvy, které upravují jednotlivé podmínky odlišně od těchto VOP, mají před
nimi přednost. V ostatních, smlouvou neřešených otázkách se smluvní vztah řídí
těmito VOP a příslušnými právními předpisy.
III.
Předmět plnění
1. Předmětem plnění je
poskytnutí služeb souvisejících s provedením výroby svatebních
oznámení, novoročenek, vizitek, různých blahopřání a jiných tiskovin, které jsou specifikovány v objednávce nebo smlouvě o dílo nebo
potvrzené objednávce zhotovitelem.
2. Materiál na výrobu svatebních oznámení, novoročenek, promočních oznámení,
vizitek a různých blahopřání u počtu nepřesahujících 1.000 ks, je grafický
hladký papír s lesklou přední stranou, síly 260 - 280 g/m2. Po domluvě je možné použít
i papír s matným povrchem. Od 1.000 ks výše je použita technologie ofsetového
tisku.
3. Rozměry výše uvedených tiskovin mohou být o něco menší oproti uváděným čistým
rozměrům na webové stránce, z důvodu technologického ořezu papíru.
4. Určení předmětu díla musí být jednoznačné, určité. Musí též odpovídat platné
nabídce zhotovitele pokud jde o cenu, kvalitu, termín a způsob dodání díla.
Neakceptováním platných podmínek nabídky zhotovitele, či jejich akceptování
objednatelem s výhradou, nedochází k uzavření smlouvy.
5. Není-li dohodnuto jinak, zhotovitel provede dílo v kvalitě obvyklé v ČR a v
souladu s nabídkou zhotovitele platnou v den uzavření smlouvy, přijetí či
potvrzení objednávky.
IV.
Práva a povinnosti stran
1. Zhotovitel se zavazuje
zákazníkovi zhotovit a dodat objednanou zakázku v množství, kvalitě a lhůtě
dohodnuté ve smlouvě o dílo, jinak za podmínek stanovených v platné nabídce
zhotovitele v den uzavření smlouvy.
2. Zákazník je informován o stavu objednávky, přičemž mu je zaslán náhled ke
korektuře, který je nutno ze strany zákazníka potvrdit. V celkové ceně zakázky
jsou zahrnuty celkem tři grafické návrhy od každé varianty. Pokud zákazník z
nějakého důvodu požaduje těchto náhledů více, je každý další grafický návrh
zpoplatněn částkou 50,- Kč. Jakmile je korektura
potvrzena, nelze již na zakázce provádět žádné další změny, ani objednávku
stornovat, jelikož se zakázka začíná okamžitě zpracovávat. V opačném případě je
zákazník povinen uhradit cenu v plné výši původní zakázky.
3. Při stornování objednávky před schválením korektury je zákazník povinen
uhradit náklady spojené s vytvořením grafických návrhů k této korektuře v
minimální výši 400,- Kč za jeden návrh.
4. Za zakázku zpracovanou a dodanou zhotovitelem zákazníkovi, je zákazník
povinen uhradit cenu dle platného ceníku v den uzavření smlouvy nebo potvrzení
objednávky zhotovitelem nejpozději do 14 dnů ode dne doručení Českou poštou. O
termínu zhotovení a odeslání zakázky je zákazník informován předem a v den kdy
zásilka bude předána České poště k doručení je informován emailovou zprávou na
adresu uvedenou v objednávce. V případě, že zásilka nebude zákazníkovi dodána do
týdne od odeslání, je zákazník povinen o této věci informovat zhotovitele, aby
mohl sjednat nápravu a zásilku u České pošty nechal dohledat.
5. Zákazník souhlasí, že veškeré neuhrazené dluhy plynoucí z této smlouvy budou
předávány advokátní kanceláři k vymáhání a budou po něm
nárokovány veškeré náklady na vymáhání a další náklady s tím spojené. Dále
souhlasí, že v případě neuhrazení může být zveřejněny jeho osobní údaje (jména,
adresa, dlužná částka) v databázi dlužníků ČR.
6. Pro případ, že zhotovitel přijme objednávku, kterou není schopen sám
zhotovit, je za tím účelem oprávněn využít třetí osoby, kdy za zhotovené díla
odpovídá, jakoby jej zhotovil sám.
7. Případné požadavky zákazníka na změnu smlouvy o dílo, pokud jsou zhotovitelem
akceptovány, přiměřeným způsobem prodlužují sjednanou dodací lhůtu.
8. Jestliže nastanou okolnosti mající charakter vyšší moci, které brání
zhotoviteli v plnění smluvních závazků, má zhotovitel právo přiměřeně prodloužit
termín dodávky nebo od smlouvy odstoupit. Ani v jediném případě nenese
zhotovitel odpovědnost za vzniklé škody.
9. Vyšší mocí se rozumí okolnosti zvláštní povahy, které brání zhotoviteli,
dočasně nebo dlouhodobě, v plnění smluvních povinností, a které nastaly po
uzavření smlouvy a nemohou být zhotovitelem odvráceny.
V.
Smlouva o dílo uzavřená v provozovnách
zhotovitele
1. Zhotovitel je oprávněn
odmítnout objednávku, která obsahuje neúplné údaje o zákazníkovi, není učiněna v
souladu s těmito VOP a platnou nabídkou služeb zhotovitele v uvedený den,
případně je neúplná, či neurčitá.
VI.
Smlouva o dílo uzavřená prostřednictvím
prostředků komunikace na dálku
1. Uzavírá-li zákazník smlouvu
o dílo prostřednictvím internetu, je zhotovitelem vždy firma Jan Hrubeš – studio
Galaxys. Zakázka může být též dodána prostřednictvím pošty, nebo jiného
doručovatele či přepravce za podmínek stanovených v nabídce služeb poskytovaných
zhotovitelem.
2. Při zadávání objednávky prostřednictvím on-line objednávky je zákazník
povinen dodržovat postup zadávání, který tato objednávka nabízí. Pokud zákazník
tento postu nedodrží, je zhotovitel oprávněn objednávku odmítnout.
3. Dodavatel zákazníkovi dodá zhotovenou zakázku pouze na základě řádné
objednávky, učiněné prostřednictvím internetového formuláře a po zaplacení dohodnuté
ceny (zpravidla formou dobírky).
4. Zákazník není oprávněn po odeslání objednávky tuto objednávku jednostranně
zrušit. Je-li objednávka odeslána a zhotovitelem přijata, je zákazník povinen
zhotovenou zakázku převzít a uhradit za ni příslušnou cenu.
VII.
Záruka kvality zakázky, reklamace
4. Zhotovitel dodá zakázku co
do obsahu nepoškozenou a v kvalitě, která byla sjednána či učena řádnou
objednávkou. Nebyla-li kvalita zakázky určena, bude dílo zhotoveno v kvalitě
obvyklé pro danou objednávku.
5. Zakázka bude dodavatelem dodána ve lhůtě uvedené na webových stránkách a
on-line objednávce platném v den uzavření smlouvy.
9. Vlastnictví, stejně jako nebezpečí škody na zhotoveném díle přechází ze
zhotovitele na zákazníka převzetím zakázky a uhrazením dohodnuté ceny. Zákazník
není oprávněn otevřít zakázku před zaplacením její ceny. V opačném případě
zhotovitel neručí za případnou reklamaci díla zákazníkem.
VIII.
Reklamační řád
Zpracování objednávek ze strany zákazníků, věnuje zhotovitel maximální odbornou a potřebnou péči a důsledně kontroluje celý technologický proces. I přes snahu zhotovitele může dojít k tomu, že zákazník nebude zcela spokojen s vyřízením objednávky. Pro tyto případy platí tento reklamační řád:
Reklamace vad díla (zakázky) musí být uplatněna písemnou formou neprodleně po jejich zjištění, nejdéle však do 14 dní od obdržení zakázky.
Reklamace svatebního oznámení, novoročenek, či jiných výrobků:
1. K reklamaci je nutno zaslat zpět celou zakázku. Bez vrácení kompletní zakázky zhotoviteli nelze reklamaci uznat.
A. Reklamace barevného provedení :
1) Potvrdí-li zhotovitel, že
vinou chybného zpracování byla vyrobena zakázka neodpovídající
objednávce zákazníka, bude tato zakázka zdarma znovu přepracována. Vadné
tiskoviny zůstávají ve vlastnictví zhotovitele.
2) Nelze-li vadnou zakázku z nějakých důvodů přepracovat, bude zákazníkovi v
takovém případě vrácena finanční částka odpovídající hodnotě zakázky. Z této
částky budou zákazníkovi odečteny zasílací náklady, pokud byly součástí zakázky
(poštovné).
B. Reklamace nepřesně vyřízené zakázky :
1) Jestliže zhotovitel provede dílo odlišně od požadované objednávky, a tato skutečnost později vyjde najevo, zhotovitel zdarma provede dílo tak, aby plně odpovídalo původní objednávce zákazníka.
Nedodání zakázky:
1. Při nedodání zakázky ve lhůtě je zákazník povinen sdělit tyto údaje :
a) datum odeslání on-line
objednávky,
b) jméno objednavatele
IX.
Lhůty k vyřízení reklamace
Zhotovitel se zavazuje vyřídit reklamaci do 30 dnů po obdržení všech nutných dokumentů k posouzení oprávněnosti požadavku zákazníka. V případě nemožnosti dodržení výše uvedené lhůty je zhotovitel povinen o tom zákazníka vyrozumět a určit náhradní termín vyřízení reklamace.
X.
Závěrečná ustanovení
1. Uzavřením smlouvy o dílo
objednatel (zákazník) současně potvrzuje, že se seznámil s těmito „Všeobecnými
obchodními podmínkami, reklamačním řádem, platnou cenovou nabídkou zhotovitele,
včetně podmínek kvality díla a lhůt plnění “ a tyto přijímá.
2. Zhotovitel si vyhrazuje právo pozastavit zhotovování díla po předchozím
oznámení objednateli, bez povinnosti uhradit mu jakékoliv vyrovnání a bez ztráty
nároku na úhradu vzniklých škod v případě podstatného porušení smluvních
povinností ze strany objednavatele.
3. Smluvní vztahy mezi objednavatelem a zhotovitelem se řídí právem České
republiky, zejména ustanoveními Občanského zákoníku a Obchodního zákoníku.
4. Zákazník není oprávněn postoupit jakoukoli pohledávku za zhotovitelem
vzniklou v souvislosti se smlouvou o dílo jakékoli třetí osobě. Takové
postoupení je přípustné jen s předchozím písemným souhlasem zhotovitele.
Zákazník není oprávněn bez písemného souhlasu zhotovitele převádět na třetí
osoby jakákoli práva vzniklá ze smlouvy uzavřené na základě řádné objednávky.
5. Zhotovitel si vyhrazuje právo kdykoli tyto VOP změnit či doplnit v důsledku
změn právních předpisů nebo jiných podstatných okolností. Tyto změny a doplňky
budou účinné po jejich oznámení zákazníkovi na internetových stránkách
zhotovitele.
6. Tyto VOP a reklamační řád zhotovitele nabývají platnosti a účinnosti dne
1.1.2000. V Případě, že některé ustanovení těchto VOP a Reklamačního řádu se
stane neplatným, zůstávají ostatní ustanovení platná a účinná.
Pojmy a zkratky
VOP – všeobecné obchodní podmínky
Zhotovitel – pro účely těchto VOP se zhotovitelem rozumí Jan Hrubeš – studio
Galaxys, IČ: 10495002, se sídlem Na Hledíku 286, 533 52 Staré Hradiště.
Objednavatel (zákazník) – pro účely těchto VOP se zákazníkem rozumí osoba, která
si u zhotovitele nebo zástupců zhotovitele objednala zakázku.
Zakázka – pro účely těchto VOP se zakázkou rozumí zhotovení tiskovin nebo
zpracovaní fotografických dat, materiálů a zhotovení dárkových předmětů.